Med in mycket intressant dialog och ett mord drar Night Call in mig i sina mörka gator. Varför beskylls en taxichaufför för detta? Och vem är den riktiga mördaren? Allt detta har Night Call som utvecklas av Monkey Moon och BlackMuffin Studios i sig.
Med en mycket intressant noir setting i Paris spelar man en taxichaufför. Du kan alla gator i Paris. Alla dina senaste passagerare har dock blivit mördade och du är den sista som sett dem vid livet. Med din hand på Paris puls antar du utmaningen att ta redan på mer, hitta mördaren och rentvå ditt namn.
Night Call ser mycket lovande spelmässigt. För en person som har svårt för mysterier och spel som tungt fokuserar på storyn, drog det in mig ordentligt. Det kändes som att det lilla demo jag spelade tog slut alldeles för fort och jag vill veta mer! Vad händer med nästa person som hoppar in i taxin? Vem är det som gör detta? Är polisen inblandad på något sätt? När det kommer till spelets mekaniker är det inte så avancerade. Med ett starkt fokus på story och tid handlar mycket av spelet att notera de saker som sägs och att ställa rätt frågor. Varje kväll i spelet har du en strikt mängd med tid. Du måste välja vilka passagerare du vill plocka upp. Man har även en sektion i spelet där du undersöker bevis. Även här handlar det om beslut och att lägga sin tid på rätt ställe. Med ett starkt fokus på tid är det så otroligt viktigt att du använder den så gott du kan.
Jag anser att Night Call verkar mycket lovande. Med en intressant svart och vit grafisk stil ser spelet stilrent ut och en bra stämning läggs över hela spelet i kombination med ljuden. Jag kommer då helt klart hålla ett öga på utvecklingen av spelet.
Denna recension baseras på PC versionen.
Recensionsex tillhandahållet av Raw Fury
Tillhandahållaren av spelet har inget inflytande över artikelns innehåll.