Som diskuterat i Avsnitt #98 av podden hade Capcom stora förhoppningar om sin nya survival horror blockbuster Resident Evil 7. Nu har Capcom gått ut i en investerar Q&A och sagt att spelet har sålt 3 miljoner kopior i de förra räkenskapsåret. Nedan finner ni de mest relevanta urplock från dokumentet.
Q. How is Resident Evil 7 biohazard (Resident Evil 7, below) performing?
A. As of January 27, it has shipped 2.5 million units. (*3 million units as of February 10.) Compared to Resident Evil 6 this may seem like a lower initial pace, however this can be attributed to the recent wider adoption of digital downloads and the transition from a sharp initial spike in sales for games to a continuous long tail. Further, we believe that achieving our fiscal-year target of 4 million units for this title is wholly possible, as we expect sales to continue for a longer period, buoyed on highly positive post-launch reviews from both the media and consumers.
Q. To what degree will Resident Evil 7’s additional downloadable content contribute to earnings?
A. Earnings contributions from Resident Evil 7 will come primarily from sales of the main game, with additional downloadable content playing a complementary role. We believe strategically releasing appealing additional downloadable content to stimulate continuous interest among game players will result in an extended lifecycle for the title, and will be important in exceeding the lifetime units sold by the previous installment over the course of the game’s life.
Personligen var jag väldig säker på att spelet inte skulle sälja så bra som Capcom först hade hoppats. Samtidigt är jag väldigt glad över att ett ordentligt skräckspel gått plus. Förhoppningsvis visar de för andra utvecklare att marknaden är motaglig av liknande spel i framtiden!
Vad tror ni själva? Lämna gärna en kommentar nedan!