Hem NyheterTekniknyhet TP-Link och Kjell & Company stödjer Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

TP-Link och Kjell & Company stödjer Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

Välgörenhet och teknik går samman!

av Redaktionen
2 minut(ers) lästid
A+A-
Nollställ

TP-Link och Kjell & Company deltar i årets Rosa Bandet-kampanj och bidrar gemensamt med 400 000 kronor till Cancerfonden. Syftet är att stödja cancerforskningen och öka medvetenheten kring bröstcancer under oktober månad.


Som en del av kampanjen lanseras särskilt märkta Rosa Bandet-förpackningar för flera av TP-Links produkter, däribland Tapo C200, Tapo C520WS, Tapo C410 och Deco BE65. I Göteborg kommer dessutom en spårvagn att dekoreras i rosa under tre veckor för att uppmärksamma insamlingen.

Kjell & Company, som i år är en officiell rosa partner till Cancerfonden, kommer även att anpassa sina 115 butiker med rosa inslag under kampanjperioden. Kunder får möjlighet att bidra direkt till insamlingen via QR-koder i butik.

Samarbetet är ett led i båda företagens arbete med samhällsengagemang. TP-Link framhåller att initiativet kombinerar teknikföretagets innovationskraft med Kjell & Companys breda kundnärvaro för att nå ut till fler och sprida medvetenhet om bröstcancer.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober och har som mål att finansiera forskning, sprida kunskap och bidra till att färre drabbas av cancer.

 

Om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj  
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober för att finansiera svensk cancerforskning, sprida kunskap om cancer och påverka beslutsfattare i frågor som rör cancerprevention och vård.  Läs mer om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj på: cancerfonden.se/rosabandet  

Du kanske också gillar

Lämna en kommentar